UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

A4 Allroad

Pierwsze "Audi Allroad" czyli kombi z podwyższonym prześwitem i napędem na wszystkie koła występowało w Audi A6 C5 od 1999 roku. Samochód nie był typowym SUV-em, lecz normalnym podwyższonym kombi z plastikowymi osłonami błotników typowymi dla samochodów SUV. Do ciekawostek należy też fakt, że auto to występowało w wersji 7-mio miejscowej - specjalnie dla rodzin wielodzietnych.

Idea samochodu jest ciekawa. Praktyczne kombi, nie przesadnie wysokie o niskim oporze powietrza i zatem umiarkowanym zużyciu paliwa przy jeździe autostradowej, a także dobrym prowadzeniu w zakrętach dzięki niżej niż w SUV-ach położnym środku ciężkości; kombi które może wjechać w niezbyt trudny teren. Stąd pomysł by zrobić drugie, mniejsze Allroad, czyli A4 Allroad.

A4 AllRoad - tańsze w eksploatacji niż A6 AllRoad

AllRoad A4 to dużo prostszy model niż A6 AllRoad. AllRoad A4 może posiadać mniejszy, prostszy silnik 2.0 TDI zamiast 3.0 TDI, który jest podstawowym silnikiem w A6 AllRoad. Zawieszenia pneumatyczne nie występowały (nawet opcjonalnie) w A4 AllRoad.

Jednocześnie Audi często podkreślało wysokie możliwości jazdy na śliskiej nawierzchni nawet w głębokim śniegu w samochodach quattro. Dlaczego więc nie dołożyć do kombi plastikowych listew ochronnych jak w SUV-ie? Pomysł doskonały!

A4 Allroad pojawiło się dopiero w 2011 roku, po liftingu Audi A4 B8.