UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

 

Audi A4 B5

Pierwsza generacja A4 była spokrewniona z Passatem B5 oraz Skodą Superb pierwszej generacji. Łączyła ich przede wszystkim płyta podłogowa PL45 oraz wspólne silniki.

W 1994 roku weszła do produkcji wersja sedan. Wersja kombi (A4 Avant) weszła do produkcji dopiero dwa lata później. Jeśli ktoś wcześniej chciał kupić A4 w wersji kombi Audi oferowało mu Audi 80 Avant, które było produkowane prawie do końca 1995 roku.

Nowością w stosunku do poprzednika było wielowahaczowe zawieszenie przednie.

A4 występowało zarówno w wersji z napędem na przednią oś jak i w wersji z napędem na wszystkie cztery koła (Quattro).

Teraz, po upływie wielu lat po rozpoczęciu produkcji można powiedzieć że B5 jest samochodem trwałym i dobrze znoszącym wysoki przebieg. Stare A4 lepiej znoszą wiek niż stare Passaty. A4 posiada ocynkowaną karoserię, Passat B5 nie. Dzięki temu zjawisko korozji w bezwypadkowych B5 jest raczej rzadkie. Zdarzają się niewielkie ślady rdzy w okolicy reflektorów, nad szybą przednią. Czasami rdzewieje również klapa bagażnika. Niemniej jednak zdarzają się nawet egzemplarze z 1994 roku, które nie mają nigdzie śladów rdzy.

W najstarszych A4 problemem nie jest wiek samochodu ani typowe usterki lecz duży przebieg. Należy pamiętać że bardzo często samochody te jeździły po 30 - 40 tysięcy rocznie i mając prawie 20 lat osiągają przebiegi ponad 600 000 km. Przy takim przebiegu nawet najbardziej trwała jednostka napędowa wymaga remontów.

Dużą przewagą Audi B5 nad konkurencją (Alfa Romeo 156, BMW serii 3, Lancia Lybra, Mercedes C) było oferowanie samochodu również w wersji quattro. Pod koniec jego produkcji - w 2000 roku - pojawiła się dla B5 Quattro mocna konkurencja: BMW serii 3 otrzymało w niektórych wersjach silnikowych napęd 4x4. BMW jednak oferowało napęd na cztery koła tylko w bardzo mocnych trzylitrowych wersjach silnikowych: benzynowym 330xi oraz wysokoprężnym 330xd.