UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

2.0 TFSI

Pierwsze 2.0 TFSI były montowane w B7. Samochody te posiadały aż 200 KM ale nie była to "moc punktowa" jak w zwykłym silniku benzynowym. Praktycznie 180 KM i więcej mocy maksymalnej było dostępne od 5000 do 6700 rpm. Osiągi były imponujące, ważące 1425 kg Audi A4 2.0 TFSI przyśpieszało do 100 km/h w 7.3 sekundy. Aby sobie uzmysłowić płynność oddawania mocy w silniku 2.0 TFSI można porównać go z podobnej masy Audi A6 C5 3.0 V6 benzyna o mocy 220 KM, które ważąc bardzo podobnie (1480 kg) potrzebowało do 100 km/h 7,5 sekundy. Ale miało 10% więcej mocy a ważyło tylko 4% więcej (kosmetyczna różnica).

Wysoka elastyczność

Przy 1800 rpm silnik miał już 280 Nm i moment ten utrzymywał się na prawie niezmienionym poziomie wyżej. Dla porównania 1.9 TDI 115 KM ma 285 Nm przy 1900 rpm... ale nie można porównywać momentu diesla do benzyny gdyż obroty użyteczne są zupełnie inne. Przy 4000 rpm dieslel praktycznie kończy już jazdę a benzyna zaczyna.

Choroby wieku dziecięcego

Kilka lat po wejścia na rynek 2.0 TFSI sieć obiegły zdjęcia z głowicami z tych motorów, które były pełne nagaru. To uboczny skutek spalania oleju. Każda turbina "wydziela" odrobinkę oleju do kolektora dolotowego. W tym motorze spalony olej odkładał się jako nagar i powodował spadek osiągów.

LPG - drogo albo będzie spalał również benzynę podczas jazdy na LPG

Istnieje możliwość założenia instalacji gazowej do auta z tym silnikiem. Bezpośredni wtrysk benzyny sprawia jednak, że instalacja gazowa będzie albo droga albo będzie spalać również benzynę podczas jazdy na LPG. By ten silnik pracował tylko na LPG potrzebna jest droga instalacja ciekłego wtrysku gazu (np. Vialle LPdi). Z punktu widzenia pojazdu taka instalacja była by najlepsza, niestety nie z punktu widzenia kieszeni właściciela samochodu: koszt takiej instalacji to około 8000 zł. Dodatkowo instalacja taka posiada drogi i awaryjny dodatkowy element w postaci pompy gazu. Możemy także do tego auta założyć zwykłą instalację, która obsługuje tzw. dotryski LPG (np. STAG 400 DPI). Wadą tego rozwiązania będzie wspomniane już spalanie benzyny nie tylko na rozruch ale również podczas jazdy. Niestety zazwyczaj użytkownicy raportują zużycie paliwa w takich instalacjach na poziomie około 7-10 litrów LPG na 100 km i dodatkowo 2-4 litrów benzyny na 100 km. Zaletą tego rozwiązania jest cena sięgająca mniej niż połowy instalacji z bezpośrednim ciekłym wtryskiem gazu, za taką instalację zapłacimy około 3500 - 4000 zł.