UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

Seat Exeo

Exeo powstał na bazie A4 B7. Swoją premierę obchodził w 2008 roku, czyli wtedy kiedy B7 wyszedł już z produkcji a było produkowane B8. Exeo jest projektem, który miał być próbą przeniesienia produkcji starszego modelu i produkcji pod tańszą marką. Marka Seat, podobnie jak Skoda należy do tej samej grupy co Audi: Volkswagen AG. Produkcję zaprzestano w 2013 roku.

 

Exeo jest podobne do swojego pierwowzoru najbardziej z boku i z tyłu. Przód jest zupełnie inny.

Oczywiście paleta silników (choć okrojona), skrzynie biegów i inne rozwiązania technologie zostały zaadaptowane z Audi. Najczęściej wybierane przez kupujących jednostki 2.0 TDI są jak najbardziej dostępne.

Niestety pojazd jest gorzej wyciszony niż A4 B7. Gorsza jest również jakość materiałów wykończeniowych. No cóż producent gdzieś musiał poszukać oszczędności skoro oferowano 1.8 TSI 160 KM za około 90 tysięcy złotych podczas gdy w podobnym czasie podobne A4 kosztowało 120 tysięcy.

Lifting

W 2011 roku Exeo przeszło lifting. Upodobniło się wtedy troszkę do... A4 B8 poprzez otrzymanie nowych relektorów przednich ze światłami do jazdy dziennej.