UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

Audi A4 B9

Audi A4 B9 (inne oznaczenie 8W) to piąta generacja Audi A4. B9 weszło do produkcji w 2015 roku i było sprzedawane jako rok modelowy 2016. Wygląd zewnętrzny nowej generacji nie wzbudza sensacji na tle poprzednika. Stylistycznie B9 jest jeszcze bardziej kanciasta niż B8. Jej przód jest wyraźnie "przerysowany" jak w przypadku Octavii III FL, ale nadal nie wiedząc jaki to samochód widzimy, że jedzie Audi A4. Pod warunkiem oczywiście, że ktoś miał do czynienia z B8. Wszak w tej ostatniej generacji Audi urosło bardzo mocno i użytkownicy starszych Audi mogą ją łatwo pomylić z A6.

Prawdziwą rewolucję poczyniono we wnętrzu pojazdu. W B9 deska rozdzielcza rozpościera się od lewej do prawej strony a szeroki tunel środkowy sugeruje, że siedzimy w aucie z napędem na tylną oś (choć wcale tak nie jest).

Prawdziwą wisienką na torcie we wnętrzu B9 są opcjonalne wirtualne zegary. To one stanowią właśnie rewolucję w tej generacji Audi A4.

Eko-ksenony w standardzie

Na standardowym wyposażeniu A4-ki znajdziemy mi. reflektory ksenonowe. Jeśli jednak przesiedliśmy się ze starszego modelu wyposażonego w bi-ksenony do B9 z tymi standardowymi ksenonami, będziemy zawiedzeni. Te standardowe ksenony posiadają moc zaledwie 25W.

Silniki / skrzynie biegów

Jeśliby popatrzeć na oferowane skrzynie biegów w B9, oferta Audi prezentuje się niezwykle konserwatywnie. We wszystkich popularnych jednostkach napędowych (oprócz silników 3.0), czyli 1.4 TFSI, 2.0 TFSI, 2.0 TDI znajdziemy jako podstawową 6-cio biegową skrzynię manualną. Taka skrzynia jest skrzynią podstawową nawet w, najmocniejszej, 252 konnej wersji 2.0 TFSI. Jeśli ktoś nie lubi sam zmieniać biegów ma do wyboru w wyżej wymienionych silnikach 7-mio biegowy S-Tronic. Audi zapewnia, że skrzynia ta oferuje lepsze przyśpieszenie do 100 km/h oraz mniejsze zużycie paliwa niż tradycyjny "manual".

3.0 TDI quattro oraz w 3.0 TFSI (zawsze quattro) za zmianę biegów odpowiada 8-mio biegowy Tiptronic, czyli klasyczny automat hydrokinetyczny produkcji ZF. W 3.0 TDI z napędem na przednią oś mamy do wyboru każdą przekładnię pod warunkiem, że będzie nią 7-mio biegowy S-Tronic.

Bezstopniowe skrzynie biegów Multitronic zostały w B9 całkowicie wyeliminowane.