UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

Audi A4 B9 - silniki

Audi A4 1.4 TFSI

A4 B9 jest pierwszą generacją A4 w której spotkamy silnik benzynowy o pojemności zaledwie 1.4 litra. Jest to nowoczesny turbodoładowany benzyniak z bezpośrednim wtryskiem paliwa o oznaczeniu CVNA. Silnik ten osiąga moc maksymalną 150 KM w zakresie obrotów 5000-6000 obr/min oraz swój maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 250 Nm już od 1500 do aż 3500 obrotów na minutę.

Audi A4 2.0 TFSI

W B9 znajdziemy 3 wersje 2.0 TFSI:

  • 252 konną 2.0 TFSI będącą standardowym dynamicznym 2.0 TFSI
  • 190 konną 2.0 TFSI ultra - wersja będąca odpowiednikiem BlueMotion Volkswagena, czyli tzw. wersją ekologiczną i ekonomiczną w której nie tracimy wiele z osiągów
  • 170 konny 2.0 TFSI g-tron - czyli 2.0 TFSI zasilanym gazem CNG 

Audi A4 2.0 TDI

Pod względem mocy i osiągów nie występują znaczne różnice pomiędzy B8 i B9 2.0 TDI. 2.0 TDI w B9 stał się bardziej ekologiczny dzięki dołożeniu katalizatora SCR. Wszystkie 2.0 TDI w B9 (ale w B8 również) posiadają głowice 16 zaworowe.

Audi A4 3.0 TDI

W B9 silnik 3.0 TDI może zostać zestawiony z napędem jedynie na przednią oś. Taka wersja A4 3.0 TDI posiada jednak "zaledwie" 218 KM (zamiast 272 KM). A jej moment obrotowy został obniżony z 600 Nm na 400 Nm. Ta wersja A4 powinna być (jak na współczesnego diesla) wyjątkowo długowieczna. Dokładnie tyle samo momentu obrotowego jest w stanie wytworzyć najmocniejszy 190 konny 2.0 TDI. 400 Nm z silnika diesla o pojemności 3.0 generował silnik BMW serii 5 z przełomu wieków - legendarny M57. Większość tych samochodów ma aktualnie ponad 500 000 km. A znane udokumentowane przypadki osiągnięcia ponad miliona kilometrów.

Audi A4 B9

Audi A4 B9 (inne oznaczenie 8W) to piąta generacja Audi A4. B9 weszło do produkcji w 2015 roku i było sprzedawane jako rok modelowy 2016. Wygląd zewnętrzny nowej generacji nie wzbudza sensacji na tle poprzednika. Stylistycznie B9 jest jeszcze bardziej kanciasta niż B8. Jej przód jest wyraźnie "przerysowany" jak w przypadku Octavii III FL, ale nadal nie wiedząc jaki to samochód widzimy, że jedzie Audi A4. Pod warunkiem oczywiście, że ktoś miał do czynienia z B8. Wszak w tej ostatniej generacji Audi urosło bardzo mocno i użytkownicy starszych Audi mogą ją łatwo pomylić z A6.

Prawdziwą rewolucję poczyniono we wnętrzu pojazdu. W B9 deska rozdzielcza rozpościera się od lewej do prawej strony a szeroki tunel środkowy sugeruje, że siedzimy w aucie z napędem na tylną oś (choć wcale tak nie jest).

Prawdziwą wisienką na torcie we wnętrzu B9 są opcjonalne wirtualne zegary. To one stanowią właśnie rewolucję w tej generacji Audi A4.

Eko-ksenony w standardzie

Na standardowym wyposażeniu A4-ki znajdziemy mi. reflektory ksenonowe. Jeśli jednak przesiedliśmy się ze starszego modelu wyposażonego w bi-ksenony do B9 z tymi standardowymi ksenonami, będziemy zawiedzeni. Te standardowe ksenony posiadają moc zaledwie 25W.

Silniki / skrzynie biegów

Jeśliby popatrzeć na oferowane skrzynie biegów w B9, oferta Audi prezentuje się niezwykle konserwatywnie. We wszystkich popularnych jednostkach napędowych (oprócz silników 3.0), czyli 1.4 TFSI, 2.0 TFSI, 2.0 TDI znajdziemy jako podstawową 6-cio biegową skrzynię manualną. Taka skrzynia jest skrzynią podstawową nawet w, najmocniejszej, 252 konnej wersji 2.0 TFSI. Jeśli ktoś nie lubi sam zmieniać biegów ma do wyboru w wyżej wymienionych silnikach 7-mio biegowy S-Tronic. Audi zapewnia, że skrzynia ta oferuje lepsze przyśpieszenie do 100 km/h oraz mniejsze zużycie paliwa niż tradycyjny "manual".

3.0 TDI quattro oraz w 3.0 TFSI (zawsze quattro) za zmianę biegów odpowiada 8-mio biegowy Tiptronic, czyli klasyczny automat hydrokinetyczny produkcji ZF. W 3.0 TDI z napędem na przednią oś mamy do wyboru każdą przekładnię pod warunkiem, że będzie nią 7-mio biegowy S-Tronic.

Bezstopniowe skrzynie biegów Multitronic zostały w B9 całkowicie wyeliminowane.