UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

Audi A4 B9 - silniki

Audi A4 1.4 TFSI

A4 B9 jest pierwszą generacją A4 w której spotkamy silnik benzynowy o pojemności zaledwie 1.4 litra. Jest to nowoczesny turbodoładowany benzyniak z bezpośrednim wtryskiem paliwa o oznaczeniu CVNA. Silnik ten osiąga moc maksymalną 150 KM w zakresie obrotów 5000-6000 obr/min oraz swój maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 250 Nm już od 1500 do aż 3500 obrotów na minutę.

Audi A4 2.0 TFSI

W B9 znajdziemy 3 wersje 2.0 TFSI:

  • 252 konną 2.0 TFSI będącą standardowym dynamicznym 2.0 TFSI
  • 190 konną 2.0 TFSI ultra - wersja będąca odpowiednikiem BlueMotion Volkswagena, czyli tzw. wersją ekologiczną i ekonomiczną w której nie tracimy wiele z osiągów
  • 170 konny 2.0 TFSI g-tron - czyli 2.0 TFSI zasilanym gazem CNG 

Audi A4 2.0 TDI

Pod względem mocy i osiągów nie występują znaczne różnice pomiędzy B8 i B9 2.0 TDI. 2.0 TDI w B9 stał się bardziej ekologiczny dzięki dołożeniu katalizatora SCR. Wszystkie 2.0 TDI w B9 (ale w B8 również) posiadają głowice 16 zaworowe.

Audi A4 3.0 TDI

W B9 silnik 3.0 TDI może zostać zestawiony z napędem jedynie na przednią oś. Taka wersja A4 3.0 TDI posiada jednak "zaledwie" 218 KM (zamiast 272 KM). A jej moment obrotowy został obniżony z 600 Nm na 400 Nm. Ta wersja A4 powinna być (jak na współczesnego diesla) wyjątkowo długowieczna. Dokładnie tyle samo momentu obrotowego jest w stanie wytworzyć najmocniejszy 190 konny 2.0 TDI. 400 Nm z silnika diesla o pojemności 3.0 generował silnik BMW serii 5 z przełomu wieków - legendarny M57. Większość tych samochodów ma aktualnie ponad 500 000 km. A znane udokumentowane przypadki osiągnięcia ponad miliona kilometrów.