UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

Ustawianie geometrii / zbieżności kół

Na początku wyjaśnijmy dwa pojęcia:

Geometria kół - to pojęcie szersze obejmujące zbieżność, kąty pochylenia kół oraz kąt wyprzedzenia zwrotnicy kół przednich

Zbieżność kół - określa wzajemne położenie 

Audi A4 B7 opinie

Opinia Mariusza z Wrocławia, użytkownika Audi A4 2.0 TDI Quattro z 2006 od 1 roku:

Moje B7 kupiłem z komisu. Samochód przed zakupem był sprawdzony na stacji diagnostycznej, zawieszenie i wszystko było w porządku więc go kupiłem. Napęd Quattro daje niesamowitą przyczepność. Właśnie skończyła się zima, nie ma śniegu w jakim to auto stanie, mimo że zimówki które w nim miałem miały tylko 4 mm. Gorzej było z hamowaniem... ale to wina opon.

Silnik pracuje nie ma problemów z rozruchem ani z nierówną pracą. Dowiedziałem się jednak w warsztacie specjalizującym się w Audi że przebieg - 190 000 km na 100% jest cofany. Trudno. Usuwałem wałki równoważące z silnika, do zrobienia mam teraz filtr DPF. Pali mi niestety dość dużo. Przy dynamicznej jeździe miejskiej 10 litrów ON średnio - gdybym widział wcześniej, że będzie tyle palić to bym kupił 3.0 TDi.

Opinia Roberta z Lipska, który posiada A4 2.0 TDI z 2007 roku od 4 lat:

Dla mnie to Audi jest za słabe, szukałem mocnej benzyny ale kupiłem ten egzemplarz w super cenie. Jeździłem bez przerwy, dużo tras Polska <-> Niemcy i nic się nie działo więc auto zostało na długo ze mną. Kupiłem go z pewnym przebiegiem od znajomego Niemca, w którego firmie pracuje. Miał wtedy 40 000 km przebiegu. Teraz ma 164 000 km no i  niedawno zaczęły się problemy. DPF non stop się regenerował. Byłem w serwisie: okazało się że to wina turbiny, które pobiera olej. Mimo że samochód ma taką moc jak na początku a oleju nie ubywa... po rozebraniu układ dolotowy był mokry. Turbina została zregenerowana, DPF działa OK. Kosztowało mnie to 2000 pln i to wszystkie wydatki związane z silnikiem przez ten okres.

LPG w Audi A4

Nie jest tajemnicą, że do Audi A4 można założyć gaz.

Jaki gaz?

Z silnikami z klasycznym wtryskiem pośrednim, czyli nie FSI/TFSI dobrze współpracują sekwencyjne instalacje gazowe oparte np. o sterownik STAG 300 Premium z precyzyjnymi wtryskiwaczami Matrix, Hana bądź podobnymi. Bardzo dobrze sprawdzi się również instalacja BRC SQ24 / SQ56 oraz zestaw LANDIRENZO OMEGAS. Nie są polecane tanie, mało precyzyjne wtryski, które poprzez nierównomierne dawki prowadzą do szybszego zużycia się jednostki napędowej.

Lubrykacja

Specjalny płyn który jest podawany do kolektora ssącego na zasadzie "kroplówki". Zdania na jej temat są podzielone.

Holenderskie Vialle

Bardzo często w komisach i prywatnych ogłoszeniach widujemy sprowadzane, często z Holandii, Audi, które posiadają instalacje gazowe firmy Vialle. Jeśli taka instalacja jest w dobrym stanie sprawuje się bardzo dobrze. Serwisowanie jej w Polsce jest jednak dość uciążliwe.

LPG w FSI/TFSI

Wiele kontrowersji budzi "gazowanie" silników FSI/TFSI, czyli silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Najprościej założyć LPG, który wtryskuje gaz w kolektor ssący jak w klasycznym pośrednim wtrysku gazu. W takim jednak przypadku samochód jadząc na gazie będzie potrzebował również trochę benzyny. Niekiedy, użytkując auto w trybie miejskim, proporcje zużycia gazu do benzyny wynoszą nawet 50:50.

Do silników FSI/TFSI najlepiej założyć instalację z bezpośrednim wtryskiem gazu. Wtedy nawet uruchamianie samochodu przebiega na gazie. Takie instalacje są jednak dość drogie. Taką instalacją jest np. Vialle LPdi.

Pozostaje jeszcze pytanie czy do silnika, który i tak mało pali warto zakładać bardzo drogą instalację gazową...

Wahacze - wymiana czy regeneracja?

Nie jest tajemnicą, że wahacze stanowią strapienie wielu użytkowników Audi A4. Wiele ludzi dostaje białej gorączki gdy kupując komplet tanich wahaczy za 1000 pln chce pozbyć się problemu na dłuższy czas a problem wraca jak bumerang po przejechaniu 20 000 km...

Wymiana wahaczy

Przed wymianą należy najpierw sprawdzić stan zawieszenia dokładnie na stacji diagnostycznej by nie zaczynać za niedługo pracy od nowa. Chyba że wymieniamy komplet wahaczy.

Jakie wahacze kupić?

Odradzam tanie zamienniki, miałem z nimi styczność u siebie i w innych samochodach i szybko się zużywały. Niestety komplet porządnych wahaczy kosztuje około 2000 zł.

Regeneracja wahaczy

Regeneracja może mieć sens jeśli mamy oryginalne zawieszenie. Regeneracja polega na wymianie sworznia i tulei wahaczy.