UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

LPG w Audi A4

Nie jest tajemnicą, że do Audi A4 można założyć gaz.

Jaki gaz?

Z silnikami z klasycznym wtryskiem pośrednim, czyli nie FSI/TFSI dobrze współpracują sekwencyjne instalacje gazowe oparte np. o sterownik STAG 300 Premium z precyzyjnymi wtryskiwaczami Matrix, Hana bądź podobnymi. Bardzo dobrze sprawdzi się również instalacja BRC SQ24 / SQ56 oraz zestaw LANDIRENZO OMEGAS. Nie są polecane tanie, mało precyzyjne wtryski, które poprzez nierównomierne dawki prowadzą do szybszego zużycia się jednostki napędowej.

Lubrykacja

Specjalny płyn który jest podawany do kolektora ssącego na zasadzie "kroplówki". Zdania na jej temat są podzielone.

Holenderskie Vialle

Bardzo często w komisach i prywatnych ogłoszeniach widujemy sprowadzane, często z Holandii, Audi, które posiadają instalacje gazowe firmy Vialle. Jeśli taka instalacja jest w dobrym stanie sprawuje się bardzo dobrze. Serwisowanie jej w Polsce jest jednak dość uciążliwe.

LPG w FSI/TFSI

Wiele kontrowersji budzi "gazowanie" silników FSI/TFSI, czyli silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Najprościej założyć LPG, który wtryskuje gaz w kolektor ssący jak w klasycznym pośrednim wtrysku gazu. W takim jednak przypadku samochód jadząc na gazie będzie potrzebował również trochę benzyny. Niekiedy, użytkując auto w trybie miejskim, proporcje zużycia gazu do benzyny wynoszą nawet 50:50.

Do silników FSI/TFSI najlepiej założyć instalację z bezpośrednim wtryskiem gazu. Wtedy nawet uruchamianie samochodu przebiega na gazie. Takie instalacje są jednak dość drogie. Taką instalacją jest np. Vialle LPdi.

Pozostaje jeszcze pytanie czy do silnika, który i tak mało pali warto zakładać bardzo drogą instalację gazową...