UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

Moje Audi

Audi A4 2.5 TDI z 1998 roku

Gdy nadszedł rok 2005 postanowiłem sprzedać mojego Fiata Seicento 900 użytkowanego od nowości (dlatego wiem co to nowy samochód) i zmienić go na coś większego, pasującego do standardów Unii Europejskiej. Był to czas gdy Polacy masowo sprowadzali luksusowe auta z zachodu z uwagi na ich obniżkę cen. Kupiłem wtedy moje  pierwsze Audi. Był to model A4 z silnikiem 2.5 TDI. W tych czasach moja wiedza o Audi była bardzo niewielka. Wiedziałem tylko że silnik 2.5 TDI jest silnikiem V6 i nie jest to już stary R5 Audi który był chwalony za bezawaryjność. Mimo wszystko nie miałem z tym samochodem naprawdę żadnych większych problemów a wałki sprawdzane 2 razy u mechanika były w bardzo dobrym stanie aż do momentu sprzedaży w 2008 roku.

Audi A4 B6 1.8T z 2003 roku

W 2008 roku nabyłem drogą kupna piękne B6. Tym razem z silnikiem benzynowym 1.8 T. Wersja quattro dała mi wiele frajdy z jazdy zimą lecz niestety okupowała to dość dużym zużyciem paliwa. Średnie zużycie paliwa dochodziło do 9 litrów a nadchodziły czasy drogiej benzyny po 5 zł. Za namową mojego przyjaciela który otworzył w tamtych czasach warsztat montażu LPG założyłem pod koniec 2009 roku do niego instalację gazową STAG 300.

Audi A4 B8 2.0 TDI z 2009 roku

Otrzymanie w spadku garażu przy moim osiedlu w 2012 roku sprawiło że zacząłem się zastanawiać się nad zakupem samochodu za więcej niż 5 średnich moich pensji. Przechodziło przez myśl zakup nowego auta na kredyt z salonu. Odwiedziłem nawet salon Volkswagena jeżdżąc wchodzącą na rynek wtedy Jetta A6 z silnikiem 2.0 TDI. Urzekła mnie wtedy praca silnika 2.0 TDI o mocy 140 KM. W krótkim czasie postanowiłem nabyć lekko używane Audi A4 2.0 TDI z 2009 roku. Był to model fabrycznie wyposażony w silnik 140 KM, ale ze zrobionym chipem na 180 KM. Niestety krótko po zakupie musiałem w niej wymienić turbinę na nową. Być może winny był chip. Ważne że teraz jeździ bezawaryjnie.