UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

Audi A4 B10

Kiedy nowe Audi A4 B10?

Najprawdopodobniej na przełomie 2019/2020 możemy spodziewać się w sprzedaży nowego Audi A4. Do produkcji nowego modelu ma zostać użyta większa ilość elementów z aluminium. Audi zapowiada, że w ten sposób uda się obniżyć masę A-czwórki o około 120 kg. Obniżony zostanie również współczynnik oporu powietrza Cx: w wersji sedan 0,23. Wersja Avant: 0,26.

Moje Audi

Audi A4 2.5 TDI z 1998 roku

Gdy nadszedł rok 2005 postanowiłem sprzedać mojego Fiata Seicento 900 użytkowanego od nowości (dlatego wiem co to nowy samochód) i zmienić go na coś większego, pasującego do standardów Unii Europejskiej. Był to czas gdy Polacy masowo sprowadzali luksusowe auta z zachodu z uwagi na ich obniżkę cen. Kupiłem wtedy moje  pierwsze Audi. Był to model A4 z silnikiem 2.5 TDI. W tych czasach moja wiedza o Audi była bardzo niewielka. Wiedziałem tylko że silnik 2.5 TDI jest silnikiem V6 i nie jest to już stary R5 Audi który był chwalony za bezawaryjność. Mimo wszystko nie miałem z tym samochodem naprawdę żadnych większych problemów a wałki sprawdzane 2 razy u mechanika były w bardzo dobrym stanie aż do momentu sprzedaży w 2008 roku.

Audi A4 B6 1.8T z 2003 roku

W 2008 roku nabyłem drogą kupna piękne B6. Tym razem z silnikiem benzynowym 1.8 T. Wersja quattro dała mi wiele frajdy z jazdy zimą lecz niestety okupowała to dość dużym zużyciem paliwa. Średnie zużycie paliwa dochodziło do 9 litrów a nadchodziły czasy drogiej benzyny po 5 zł. Za namową mojego przyjaciela który otworzył w tamtych czasach warsztat montażu LPG założyłem pod koniec 2009 roku do niego instalację gazową STAG 300.

Audi A4 B8 2.0 TDI z 2009 roku

Otrzymanie w spadku garażu przy moim osiedlu w 2012 roku sprawiło że zacząłem się zastanawiać się nad zakupem samochodu za więcej niż 5 średnich moich pensji. Przechodziło przez myśl zakup nowego auta na kredyt z salonu. Odwiedziłem nawet salon Volkswagena jeżdżąc wchodzącą na rynek wtedy Jetta A6 z silnikiem 2.0 TDI. Urzekła mnie wtedy praca silnika 2.0 TDI o mocy 140 KM. W krótkim czasie postanowiłem nabyć lekko używane Audi A4 2.0 TDI z 2009 roku. Był to model fabrycznie wyposażony w silnik 140 KM, ale ze zrobionym chipem na 180 KM. Niestety krótko po zakupie musiałem w niej wymienić turbinę na nową. Być może winny był chip. Ważne że teraz jeździ bezawaryjnie. 

Co ile wymieniać rozrząd?

2.0 FSI oraz 2.0 TSFI: 180 000 km, sprawdzenie pierwszy raz po 90 000 km, kolejne kontrole co 30 000 km
2.0 TDI: co 120 000 km
1.9 TDI: 90 000 km
Pamiętajmy że przy wymianie rozrządu warto zmienić pompę wody.

A4 Cabrio

Starsi miłośnicy Audi pamiętają słynny model Audi Cabriolet. Był to kabriolet, produkowany od 1991, stworzony na bazie Audi Coupe, które bazowało na Audi 80. Pojazd ten był tak dobry, że mimo iż pod koniec produkcji nie wyglądał już nowocześnie był produkowany do 2000 roku. Jego następcą stał się Audi A4 generacji B6 Cabrio. Dopiero w 2000 roku. Nie było więc nigdy B5 Cabrio.

Czytaj więcej: A4 Cabrio

Jak dbać o TDI

TDI to trwałe i dobre silniki. Warto jednak o nie zadbać by służyły nam jak najdłużej. Co robić by nasz 1.9, 2.0 czy inny TDI cieszył się zdrowiem jak najdłużej? Wystarczy przestrzegać kilku zasad.

  1. Tankować tylko dobre czyste paliwo z pewnych stacji
  2. Regularnie wymieniać olej, stosując dobre oleje i całość starego oleju dokładnie spuszczać, stosować najlepiej oleje syntetyczne
  3. Pilnować poziom oleju - nigdy nie jeździć na minimum
  4. Po ostrej jeździe chłodzić turbinę (nie wyłączać od razu silnika)
  5. Zimą dolewać uszlachetniaczy by nie było w baku parafiny
  6. Dbać o stan akumulatora (mierzyć napięcie spoczynkowe, jego doładowanie, dbać tym samym o alternator)
  7. Sprawdzać przed zimą świece żarowe
  8. Zadbać o kąt wtrysku
  9. Dbać o wtryski paliwowe - dolewanie raz za czas środków do czyszczenia wtryskiwaczy nie zaszkodzi
  10. Dbaj o szczelność przewodów układu dolotowego, podciśnienia i intercoolera
  11. Dbaj o filtr powietrza
  12. Zadbaj o rozrząd, jeśli dopiero kupiłeś auto i nie wiesz kiedy był on wymieniany - wymień go od razu