UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

Problemy z DPF

Typowe problemy to zatkany filtr DPF bądź filtr, który ciągle chce się oczyszczać. Problemy z DPF, czyli filtrem cząstek stałych pojawiają się w dwóch przypadkach:

  • samochód posiada duży przebieg i filtr cząstek po prostu się już "skończył"
  • są inne problemy z silnikiem

Jakie są typowe problemy z silnikiem, które szybko doprowadzają do zatkania DPF?

Turbosprężarka, która "bierze olej" jest jedną z najczęstszych przyczyn problemów z DPF. Olej, który przedostaje się do układu dolotowego nie jest spalany przez silnik ale dostaje się prosto do filtra powodując jego zatykanie. Samochód nie musi brać znacznych ilości oleju, aby się tak działo! Turbina może przepuszczać olej tylko przy wysokim obciążeniu silnika (gwałtowne przyśpieszanie) a podczas normalnej eksploatacji działać prawidłowo. Przez co podczas przyśpieszania przedostaje się dużo oleju ale gdyby brać pod uwagę zużycie na 1000 km jest ono minimalne

Jak więc poznać że turbo przepuszcza olej? Układ dolotowy za turbiną będzie mokry z oleju.

Jak usnąć usterkę? Należy zregenerować turbinę i wyczyścić układ dolotowy z oleju.