UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

Xenon

Standardowo w B5, B6 i B7 występują reflektory halogenowe. W B8 xenon jest standardem, choć jeszcze na początku produkcji nie był. Reflektory ksenonowe wytwarzają około 2 razy więcej światła niż zwykłe halogeny. Jadąc nocą samochodem od razu wiemy czy posiadamy ksenony czy zwykłe halogeny, różnica jest potężna. Żywotność palników ksenonowych jest także znacznie większa niż konwencjonalnych żarówek H7.

"Długie" światła ksenonowe

Standardowo gdy mówi się że samochód posiada ksenony na myśli ma się zwykłe światła mijania. A co ze światłami długimi? W popularnych konstrukcjach są one zwykłymi żarówkami H7. Dlaczego? Reflektor ksenonowy choć mocniejszy, potrzebuje czasu by osiągnąć pełną moc, nie da się go od razu załączyć. W przypadku świateł długich musi być możliwość szybkiego mignięcia. Stąd w przypadku ksenonów również dla świateł długich, zwanych również drogowymi czy szosowymi, wymagana jest dość skomplikowana konstrukcja, w której palnik świeci cały czas a jedynie jego część jest zasłonięta i następuje odsłonięta w przypadku załączenia długich. Taka funkcja nazywa się w B8 Reflektory ksenonowe plus.