UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

Skrzynie biegów S-Tronic

Dwusprzęgłowe przekładnie S-Tronic spotkamy w A4 B7 oraz nowszych. To odpowiednik skrzyń DSG montowanych w samochodach VW. S-Tronic łączy dobre osiągi skrzyń manualnych z wygodną jazdą spotykaną w aucie z automatem.

 

Jak działa skrzynia S-Tronic/DSG?

Wyobraźmy sobie dwóch kierowców i dwie skrzynie biegów. Gdyby jeden kierowca jechał na biegu 1. a drugi miał naciśnięte sprzęgło i wybrał bieg 2. następnie umówiliby się i na znak ten pierwszy wcisnąłby sprzęgło a ten drugi je zwolnił to nastąpiłaby niemal natychmiastowa zmiana biegów. Tak właśnie działa przekładnia dwusprzęgłowa. Tylko nie steruje nią drugi kierowca, a dwiema skrzyniami biegów steruje komputer skrzyni. W obudowie skrzyni biegów są zamknięte tak naprawdę dwie skrzynie biegów i sprzęgło, które może jednocześnie podłączać pierwszą bądź drugą skrzynię. By nastąpiła redukcja bądź wrzucenie wyższego biegu druga skrzynia musi bieg przygotować. To zadanie również wykonuje elektronika skrzyni DSG.