UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

Multitronic

Bezstopniowe skrzynie Multitronic występują w B6, B7 oraz B8. W B6 występowały skrzynie bezstopniowe, które nie posiadają przełożeń i "zmiana przełożenia" następuje płynnie. W B7 oraz B8 skrzynie bezstopniowe "udają" skrzynie automatyczne, biegi są zaprogramowane w sterowniku.

Zaletą skrzyń Multitronic jest ich niezwykła płynność pracy. W przeciwieństwie do automatów nie posiadają konwertera i dzięki temu lepiej reagują na dodanie gazu (nie ma klasycznego poślizgu).

Zakupu auta ze skrzynią Multitronic nie możemy dokonywać, jeśli nie mamy pojęcia jak powinna się prawidłowo zachowywać tego typu przekładnia. Koszta naprawy to około 8000 zł. Dlatego auto z tą skrzynią powinno być podane opinii fachowca z zakresu motoryzacji.

Trwałość skrzyń Multitronic niestety jest niższa niż konwencjonalnych "automatów".